Saturday, July 7, 2012

Makanan Bajet...





ASSALAMUALAIKUM...



Kali ni nak kongsi ngn korang makanan2 bajet di hujung2 sem dan makanan ni menjadi semakin digemari bila duit kat dalam bank dah semput  (T_T).. Biasalah bila dah belajar hidup duduk kat luar kolej macam2 lah nak kena pikir macam bayar duit sewa rumah, duit letrik air n tambah2 makanan kat sini mahal2,huhu nasib lah sebab tu jugak la bila akhir sem bajet dah lari..mungkin jugak masalah ak kot tak reti nak control bajet ak dulu..huhu

Okey cukup2 lah mengenang nasib memandangkan lagi seminggu je lagi nak blik kampung cuti sem horeyyy n nak berjimat cermat ni lah makanan2 yang sedap tu konon2 nye...

NO.1





makanan no1 ni sangat lah fofular mesti korang penah makan.. hehe megizzz ni kalau masak bersama2 dengan telur maka terhasil lah macam gambar kat bawah ni..yumm3 kelazatan semulajadi..hehe





tapi mak ak kata kalau makan megizz ni selalu boleh menyebabkan rambut gugur huhu betulkah?? adakah itu fakta?? atau mak ak saja2 cakap macam 2.. ak pn tak tau yang ak tau ramai orang ckap megizz ni bahaya kan kesihatan..



maaf ye lukisan burok benor...


NO.2



Ini dia, bihun goreng ada akak tu bagi tau kat kawan ak, dia kata dia selalu makan bihun sebab bihun ni buat dia rasa kurang mengantok..mungkin itu bagi akak 2 tapi bagi ak makin mengantok lagi ada la hehe dah memang dasar kaki tido . tapi mungkin jugak de kebaikannya, bihun ni bagi ak lambat lapar..


NO.3



no3 ni teramat lah sedih kalau makan macam ni je tapi jangan risau makan yang macam ni pun boleh hidup lah.. ramai lagi orang kat luar sana lebih susah jadi time2 tak de bajet ni lah kita boleh rasa macam mana orang2 yang kurang berkemampuan makan..jangan lah bila tak de bajet je nak ingat orang yang kurang berkemampuan time kaya raya pun kena lah ingat orang yang memerlukan ok..







Yang terakhir ni bukan lah makanan tapi saje2 nak masukkan jugak sebab tiba2 rasa nak minum kopi ni..hehe... k lah sampai sini je nak pegi buat air kopi bye!!

✿ SEKIAN TERIMA KASIH ✿

5 comments:

  1. sya makan maggi,tak de la gugr rmbut..hee

    ReplyDelete
  2. salam kenal..sis follow blog ni yer...

    rasanya kalau sesiapapun yg pernah bergelar pelajar mesti akan melalui pengalaman yg sama atau hampir sama...semua mesti pernah merasa mkn mcm tu...hehe

    ReplyDelete