Friday, July 13, 2012

Rumah Terbakar Tak Payah Panggil Bomba??





ASSALAMUALAIKUM...







gambar hiasan je



Mak aiii.. panjang nye tajuk entry ni.. "RUMAH TERBAKAR TAK PAYAH PANGGIL BOMBA??" kenapa tak boleh nak panggil bomba??kalau korang nak tahu sebab nye kena lah baca sampai abis..hehe gedikk je ak 

Di suatu pagi, masa ak baru bangun tidoq...dengan masih mengonyoh2 mata ak keluar lah ke depan rumah nak tengok baju kat ampai yang ak sidai semalam.. masa kuar rumah tu ade la terbau macam bau benda hangit disebabkan ak pn still macam amai2 lagi ak buat tak tahu je lah terus menonong g kat ampai 2.. TIBA-TIBA, dengar suara orang pangil nama housemate ak syira!syira! tengok2 akak dekat umah ak ni ngn kawan die dah sampai depan pintu pagar umah kitaorang..pas dengan cemas nye ak 2 kata "fatin, fatin tengok 2 umah tu berasap2 jom kita g tengok.." wahhh rupa2nya rumah depan ak ni yang berasap2 ak yang still mamai2 ni cam buat don't nooo je akak tu ajak..asap tu datang dari belakang umah orang tu..

Akak tu pun malas kot nak ajak ak dh, die ngan kawan die terus g umah tu untuk memberikan bantuan kecemasan..kitaorang yang kat umah ni tengok2 je la dari umah kitaorang.. Pas tu tak sampai seminit akak2 tu pun kuar dari belakang umah orang tu sambil tersenyum2,tegelak2...

Agak2 kenapa diorang tu gelak2 bagai?? sebabnye tuan umah tu panaskan lauk die pas 2 sampai hangit berasap2 bukan da kebakaran pe2 pn hehe... dan sebab tu lah tak payah panggil bomba..

PERINGATAN!!!!!!  kalau panaskan lauk tau pe2 pn jangan lupa tkot nanti merana diri..n kalau tinggalkan rumah tolong cabut kepala tong gas 2 ok..

✿ SEKIAN TERIMA KASIH ✿

2 comments:

  1. nsib baik bukan trbakar btol..huu~
    peringatan diambil!

    ReplyDelete
  2. haaaa 2 la psl risau jugak ari 2 huhu

    ReplyDelete